lördag 15 december 2012

Stockholms hundmässa

Dagen började halv sex när telefonen ringde, jag masade mig upp lät tjejerna kissa och sen gick de och la sig igen. Idag hade tjejerna sällskap av syrran och hennes kille så de fick sovmorgon och slapp allt vad utställning heter.
 
Kvart över sex plockade jag upp Suvi och Movitz och vår långsamma, snöiga, och sliriga resa till stora staden tog sin början. Kvart över åtta var vi på plats vid ring A9.
 
 
28 anmälda italienska vinthundar varav 4 juniorhanar.

 
Movitz före bedömningen

Movitz igen

Movitz blir bedömd av domaren Rudi Brandt

Movitz står framför domaren

mer stå

lite spring

mer stå igen

väntar på konkurrensbedömningen

Resultatet
 
Movitz blev 2:a bästa hane av de fyra som deltog. Han fick very good i kvalite. Vi hade hoppat på ett excellent men men. Kritiken var överlag bra, mycket som kan bättras på med åldern. Med tanke på alla hundar och allt nytt för den unge herrn uppförde han sig mycket bra.
 
 
Shopping på Stockholms hundmässa
ojojoj vad saker man kan köpa på mässan, jag hade en stor budget men gjorde inte ens av med hälften insåg jag när jag kom hem. Hmm men jag är så nöjd.
 
3 vetbeddar 100*150 med gummerad baksida
1 almanacka med italienare
1 utställningskoppel
3 små nyckelringsdjur
Massor med godis och lite mat, bajspåsar osv blev det också.
 
Hittade dock inte sådana där värmeskivor så det får bli till att beställa från nätet.
 
 
Efter mässan åkte vi hem till Dobby med familj.
 
Dobby och Movitz har kul. Dobby är närmast kameran och Movitz er hemsökt ut ;)

Dobby står.
 
Sen skulle vi hem, dock blev det ett litet stopp på mcdonalds för vi var hungriga. Resan hem var långsam, gick i 60 på 120 vägen, massor med snö och blåst. Vi tog oss dock hem helskinnade och Suvi blev avlämnad hemma och jag hämtade upp tjejerna. På vägen hem från Suvi var farbror polisen ute och stoppade folk så ja fick blåsa (inga problem). Nu blir det risgrynsgröt och soffmys med de fyrbenta.
 
Tack Suvi för alla bilder (som vanligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar