onsdag 26 september 2012

Valparna växer :)

De får längre ben för varje dag och de ser mer och mer ut mer som vinthundar. Ja näsorna växer också :) Belle har gått från att vara mamma till lektant även om hon såklart fostrar barnen också. Lena älskar de små men är inte helt förtjust i att de ska klänga på henne. Hon kan låta så sur ena sekunden för att i andra tvätta på dem.

De utvecklar sina personligheter för var dag också vilket är så kul att få följa. Än så länge är det små små skillnader som exempel att Daisuke föredrar att sova i soffan om jag sitter där. Han kryper ofta upp i mitt knä och sover tillsammans med katten Vera. Dorika och Denki hänger ihop, sover nästan alltid på samma plats. Alla tre tar genvägar över mig och datorn när jag sitter i soffan. Alla är så duktiga på att kissa ute men det märks att de inte gillar det blöta vädret vi haft ett par dagar nu.

Om ungefär två veckor så flyttar Daisuke till Norge, tänk han bli en liten norrman.

För de som undrar så kan jag fortfarande inte välja mellan Denki och Dorika så de stannar båda två, men såklart skulle ett trevligt hem dyka upp kan jag överväga att sälja en av tjejerna med bibehållen avelsrätt.

Vi har också börjat lite egen träning. Igår fick Denki följa med in djuraffären helt själv. Det är nyttigt för dem att göra saker ensamma och tillsammans.

Första utställningen blir troligen 11 novemeber i Enköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar