lördag 28 april 2012

Rocklunda

Årets första officiella utställning är avklarad. Resultatmässigt kanske inte en superutställning men jag är nöjd. Jag visade Kita och Belle samt Erikas Fiddeli (ig).

Belle:
Dömdes av Lisbeth Campbell
Kritik: En tik som kunde haft mer könsprägel, fina linjer på huvudet, något ljusa ögon, god hals, fin överlinje, starka mellanhänder och tassar, lite lång i länden, fina bakbensvinklar, kunde haft tätare päls, bra rörelser från sidan, Härligt temperament.
Resultat: Very good

Jag är så nöjd med Belles officiella debut, hon gick fint och hör och häpna stod!!! hon som varit så omöjlig att träna. Ja nån utställningshund är hon inte men hon ett very good har hon iaf skrapat ihop :)


Kita:
Dömdes av Kurt Nilsson
Välformat huvud, utmärkt uttryck, utmärkt käkparti saknar dock 2 P2, utmärkt hals, utmärkta proportioner, tillräckliga vinklar, bra bröstdjup, utmärkta tassar för åldern, goda rörelser.
Resultat: Excellent

Kita fick en fin bedömning men det var lite tråkigt att upptäcka avsaknaden av två tänder, Hon har varit svårt att kolla i mun och jag har helt enkelt missat att de saknas då vi av förklarliga skäl tränat på höger sida. Men men det är ju inget som kan ändras på och heller inte helt ovanligt inom vissa raser. Det är bara en sak till att ta med i beräkningen när det är dags för eventuella valpar (vilket jag såklart hoppas på).

Dagens stora minus var inte några resultat utan en kvinna som inte presenterade sig eller ens sa hej som kom fram och rackade ner på Kita. Antar att hon hörde ihop med den andra cirnecon som ställdes då hon ryckte till sig den hundens bedömningssedel såfort de klev ur ringen. Enligt henne är Kita för stor, för lång, och ser inte ut som en cirneco tydligen. Dessutom är hon ännu mer fel pga sin tandförlust. Inte kunde hon sluta snacka heller utan gick på och på. Nej den människan har inget att hämta hos mig, en vuxen människa beter sig inte på det sättet, mycket dålig stil tyvärr.

Dagen plus var alla trevliga människor vi träffade på, den trevliga lunchen och ja resten av dagen med enda minuset här ovan. Jag hoppas ha lite bilder imorgon att lägga upp men till dess kan ni njta av tre små filmer som Suvi filmade från dagen.

Kita
http://www.youtube.com/watch?v=ZRV0Eu1PsRk&feature=relmfu

Belle
http://www.youtube.com/watch?v=BrefXl7abwY&feature=relmfu

Fiddeli
http://www.youtube.com/watch?v=3adXB0WI27A&feature=youtu.be


Nu ska jag och tjejerna ta en kvällspromenad innan vi gör natt, jag är så trött och imorgon blir det en tur till Uppsala för att titta på Shiros dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar