torsdag 3 november 2011

Blandade bilder 6 veckor

Valparna fyller idag 6 veckor och vi har klippt klorna idag samt tagit vikter. Fina ståbilder kommer men inte idag.

Det är så kul att fota valparna, de gör saker hela tiden och när de sover är de ljuvligt söta. Dock är ju inte alltid omgivningen den bästa. Tycker inte att jag gör annat än städar och ändå behövs det alltid och ffa när jag råkar ha kameran i handen. De har på någotvis hittat hushållspapper och hur jag än sopar och plockar papper dyker det upp små bitar överallt. Men de är underbara fast lite längtar jag efter lugnet efter stormen när de små börjar flytta ut. Balestra är den osm visar famfötterna väldigt mycket, hon har senaste dagarna rymt ja oräkneliga gånger. Jag har ju barngrind in till valparna men då jag gärna ser att Agata och även de andra ska kunna gå in och ut som de vill har jag en hög kant som håller valparna inne, ja alla utom Balestra vill säga. De senaste två nätterna har hon envisats med att rymma på nätterna och sätta sig och pipa nedanför sängen, de lär sig snabbt de små liven. Inatt lyfte jag upp henne i sängen på ren impuls (var inte så vaken) och där sov hon.

Balestra sover i "griskorgen" som tappat formen och som jag ska se om jag kan ge nytt liv. korgen är uppskattad av både hundar och katter så jag ska försöka rädda den.

Alla bilder nedan är tagna mellan den 1 och 3 november

Balestra och Belle i griskorgen tillsammans med en smutsig strumpa som Balestra hittade någonstans, jag vill minnas att den låg i tvättkorgen jag...

Balestra i "sackosäcken" under vardagsrumsbordet.

Även bredvid Lena kan man få sova om man håller lite avstånd, Lena är inte så pigg på att dela säng med nån av de små när de är på henne. Kan bero på deras vassa tänder som de använder då och då.

Barocco, titta så hans öron börjar lyfta sig.

Barocco och Beata. Även Beatas öron är på g.

Barolo, hans stora öron är överallt men visst är han superdupersöt :)

Ett gäng Birillo längst upp i hörnet med Barolo i framkant och Brancaia till höger. Brancaias öron är de som snabbast har rest sig, de kan till och med stå upp ordentligt korta korta stunder.

Beata <3

Jag har uppdaterat designbloggen också med en ny overallbild och mer info om overaller för de som är intresserade http://www.nattsmygarndesign.blogspot.com/

1 kommentar:

  1. å de är verkligen bedårande! Och företagsamma- hihi de kommer klara sig fint här i livet ;-)

    Är det stor skillnad för dig som uppfödare att ha Cirnecovalpar mot Italienarvalpar?

    SvaraRadera