lördag 16 april 2011

Livet bara fortsätter

men veckan har varit otroligt jobbig. Helst hade jag velat krypa ner under täcket och bara försvinna ett par dagar. För de oroliga kan jag meddela att både Vera och Moon mår alldeles ypperligt och att om Xantias hjärta hade varit friskt hade Xantia aldrig blivit dålig. Det känns hårt..... Självklart har det varit mycket om tänkande som det lätt blir i sådana här situationer. Jag saknar Xantia varje dag, minnen får mig att vilja gråta floder och jag har mkt svårt att prata om henne och det som hänt, det känns fortfarande overkligt........... Men livet går vidare och det fungerar inte att gräva ner sig så jag försöker se framåt.

Framåt.... Idag var vi till hallstahammar och VRKs utställning, vi hade med oss Ashton som tog sitt andra cert med excellent kritik dock fick vi nöja oss med cert och inget mer. Hundarna var med och de fick såklart komma in på utställningen och husera vid vår vän Marinas försäljning men vi tog oss en paus och åkte till vinthundsträffen i Västerås vid lunch. Träffen idag var snarare en whippetträff än vinthundsträff, kul att se många whippar in action. Lena fick en ny beundrare i whippen Åke, han var så kär så :)  Morwin som fått en ny kompis hemma har fått ge upp sin nya sele till kompisen Lilleman och behöver en ny till. Det fixar vi så gärna, ska komma ihåg att sätta andra reflexer på Morwins nya sele så de kan se lite skillnad på dem. Har ju bara grått teddytyg hemma just nu.

Imorgon är det utställning igen men morgon får jag åka själv, mamma vaktar hundarna och jag åker med Ashton till hallstahammar. Idag var jag "ledig" men imorgon ska jag gå assistent för en domarelev, det är lite roligare än att gå som vanlig assistent.

Nästa helg åker mamma ner till Nyköping med Ashton och sedan har vi en helg ledig innan vi ska till Norge. Vi får se om vi åker med bara Ashton eller om vi kan byta Xantias plats och ta med nån av de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar