söndag 5 december 2010

Arboga BK

Imorse styrde vi (Jag, Lena, Belle och våra resekamrater Katarina och afghanen Aicha) kosan till Arboga och Arboga BKs inofficiella utställning. Utställningen hölls i ett ridhus med öppna dörrar hur det nu kan vara möjligt i december. Jag hade innan anmälan fått höra att det skulle vara ett uppvärmt ridhus men se vad fel det var. En sak är säker ALDRIG MER, fy vad vi har frusit under dagen och hundarna kunde knappast prestera sitt bästa, ja förutom de med en massa päls som inte störs av kyla. Det märktes framförallt på Lena som spände sig när hon sprang och inte ville stå still nån längre stund.

Men dagens resultat var inte fy skam ändå :)

Belle (Nieninque Blackberry Belle)
HP BIR-valp BIGvalp-2

Kritik:
Tilltalande tikvalp, bra huvud och uttryck, goda prop, bra vinklar, behöver utvecklas ngt i bröstkorgen, svårbedömda rörelser

Belle var inte helt bekväm med miljön och allt som hände och hade svårt att kocentrera sig på att trava men det är bara att träna. Hon stod jättefint, domaren fick känna på henne utan problem och hon hade väldigt kul och lekte jojo när jag hade godis i handen.

Lena (Elena Av Fjascho)
HP BIR BIG-1 BIS-3

Kritik:
Tilltalande tik, feminint huvud och uttryck, vacker hals och överlinje, välvinklad, rör sig väl

Ja finns inte så mkt att säga om Lenas bedömning, den var bra helt enkelt precis som det alltid är med henne :) Är så stolt över min lilla tjej hon är så fin och duktig.

På plats fanns en italienare (tik) till och några andra vinthundar, det var en 13st vinthundar anmälda om jag inte minns fel.

Sammantaget var det en bra utställning med ett minus lokalens temperatur.... Och tyvärr inga bilder.

När vi kom hem var Vera väldigt glad att se oss. Inatt sov hon i sängen hela natten, mestadels på mig så det var av och till svårt att andas men hon är söt så det är ok. Hela kvällen har hon varit och pratat, myst och hållt på med mig. Hon blir allt mer bekväm hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar