onsdag 10 april 2013

Hoppande italienare

Ja att italienare kan hoppa det vet vi alla som har dessa små underverk. Men Dorika och Movitz är nått alldeles i särklass må jag säga.

Titta bara här på bilderna från igår. Vi åkte till Önsta-gryta där vi träffade lite andra hundar också. Fotograf är som vanligt Suvi :) det är sån tur att hon fotar så mycket, det blir så mycket bättre bilder än vad jag lyckas med.

Mysak och Dorika

lurviga och korthåriga

Hopp

Ja, vad säger man :)

Dorika blev huvudlös och kolla in Movitz gap

Movitz

Dorika sträcker ut

Studs

Dorika och Movitz

Åt varsitt håll

Oj, krock

 
Ta den

Den är min!!!!!

Krock igen
 
 
De är minst sagt viga :)
 
När vi kom hem sov Dorika som en sten, hon ville knappt gå ut mer på hela kvällen och sen sov hon hela natten också.
 
 
Imorse var det fortsatt kallt, -5,5 grader visade bilen. Det känns inte alls som april, mer som marsväder. Men till helgen så lovas det iaf varmare på dagarna. Jag hoppas och de vet jag att hundarna gör också.
 
Idag är det dock dags för däckbyte och det måste ju vara lite vårtecken iaf. Bilen ska också få gå igenom en tvätt, den är så smutsig just nu. Bort med all smuts, bara tråkigt att det inte håller så länge.
 
Sen funderar vi allt på dra ihop en stor träff för våra underbara hundar. Kanske lite valpar vill komma och lite vänner som också har italienare/vinthundar. Men vi väntar lite så att vädret blir bättre och varmare först.

1 kommentar:

  1. Carin Öberg Ebbesdotter12 april 2013 kl. 17:26

    Hej, vilka underbara bilder!

    Vi vill komma!!!

    Kram Denki med familj

    SvaraRadera