fredag 22 februari 2013

Livstecken

Jag är frisk igen men prioteringarna har legat på att än bloggen.

Förra helgen var det två utställningar men vi åkte bara på lördagen. Mådde inte helt bra och behövde vila lite.
På lördagen ställdes Dorika mot en annan italienare, en svart tik. Dorika gick vinnande ur ringen med HP och BIR-valp. I gruppen ställdes en saluki, en skotsk hjorthund, en irländsk varghund och en whippet mot Dorika och där fick hon se sig slagen. Vilket tyvärr är vanligheten när en italienare går mot de större vinthundarna. Under de år jag ställt italienare är det väldigt ovanligt att de placeras före de större vinthundarna oavsett kvaliten på hundarna. Men domaren dömer och som utställare får man ta det. Men nej nu låter jag lite småsint... men ibland är det bara så. Iaf Dorika uppför sig bra på utställning men att stå still är verkligen tråkigt, så där lägger vi lite krut i kommande träning.

Eftersom Movitz har sin kala fläck som nog inte växer igen före nästa pälsbyte så hoppar jag över de officiella utställningarna i mars, ska dock se om det finns nån inoff i närheten. Sen väntar vi på april och Västerås där Dorika får göra debut som junior. Jag försöker lägga upp en utställningsplanering för Dorika också. Movitz får vänta till dess att vi se att hans fläck är ihopvuxen.

Vädret går upp och ner, vissa dagar nån plusgrad och andra nästan -10. Tjejerna är inte så förtjusta i det, tror de längtar lika mycket efter våren som jag gör.

Idag är det fredag och efter jobbet åker vi ut och leker i hagen på Önsta-Gryta, förhoppningsvis tillsammans med Movitz och Boy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar