söndag 15 juli 2012

D-kullen 2 veckor, Escapades 6 veckor och F3-kullen är född

Igår fyllde valparna 2 veckor och alla har börjat öppna ögonen. De rör sig mer också, att fota dem var inte lätt. Nästa vecka lär jag få be om hjälp.

Veckans bilder, först två sötbilder :)

En trött liten svartnäsa, älskar hur öronen står ut. Undrar om bebisen drömmer om att flyga?

Bebistassar på en av isabelltjejerna.


2 veckors bilderna

Nr1 - Daichi - svart hane

Nr2 - Denki - isabell tik

Nr3 - Daisuke - isabell hane

Nr4 - Dorika - isabell tik

Nr5 - Den - svart tik

Nr6 - Daigo - svart hane

Hela gänget i fredags kväll.

Att sitta och titta på valparna är så rogivande och intressant. Alla har sina favorit tuttar och de har mysiga ljud för sig när de äter och sover. De gäspar urgulligt också. Några är riktiga matvrak och försöker äta på mina fingrar. Det är svårt att få något gjort är bebisarna är så mysiga att titta på.

Nästa helg planerar jag att de får flytta ut i köket och därefter så kommer valparna att börja ta emot besök.

En tik och två hanar söker egna hem. Vid intresse ring eller maila mig.
0708-919116

observera att jag inte alltid har/kan ha telefonen med mig så skulle jag inte svara ring igen/lämna meddeland/skicka mail/sms.


Lilla Escapades fyller 6 veckor idag, mer vild än tam ;) nje men väldigt aktiv och busig. Han far fram som en liten raket i hela hemmet nu. Det går inte att hålla honom i köket så varför försöka. Han är väldigt tuff med hundarna och bryr sig inte om att de är större än honom. Han och Vera leker väldigt mycket också så han saknar inte buskompis.

Lyckades få två bilder som går att visa på honom.
Escapades med Belles nos.

Försök till fin huvudbild, gick inte alls som ni ser men söt är han.


Sen har Ashton som bor hos mamma blivit mamma till sin första kull. Det blev en svart/vit hona och en vit hane. Bilder kommer. Detta är en F-kull och det är Shiro som är pappa till dem också så det är Escapades halvsyskon.

Det var allt för den här gången :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar