fredag 22 juli 2011

Intensiv torsdag

Dagen började med sovmorgon, var så otorligt trött. Därefter drog jag och hundarna till hagahagen för träff med Boy för att se hur Agata låg i löpet. Konstaterades att hon var mer än villig (och busig till tusen) så det var bara att boka träff med pojkvännens husse upp i sthlm. Innan vi kunde åka upp var jag och lämnade tjejerna hos mamma och bytte bil. Pappa skulle nämligen låna Peggy för att se om det gick att tillverka ett beslag i ovankant på bilen så grindarna kunde monteras. Därefter upp till sthlm, en del köer fick vi stå ut med innan vi var framme. Väl på plats när Pippo hade dykt upp så fixade sig den biten, vi skrev papper och allt är klart. Vi fick en parning igår och hoppas det räcker. Efter dejten så tog jag mig till Bergshamra för att möta upp och hämta en nyckel som min mor ska ha, lyckades köra fel först men tog mig på egen hand tillbaka och rätt. Tycker jag är bra gjort av mig :) I Bergshamra gjordes även en snabb visit hemma hos gammelgubben Ihy med familj. Ihy är en gammal cornishherre som i sin ungdom var avelshane och blev pappa till fina små barn och hans familj har vi känt i många år. Jag blev bjuden på middag och te så jag slapp åka hem på fastande mage. Väl hemma åkte jag och bytte bil och hämtade Lena och Belle och sedan däckade vi i soffan hemma för att varva ner innan vi kunde sova.

Inatt har det regnat och åskat och blixtrat. Hundarna vet att det regnat och har intagit soffläge för hela slanten och jag har fått släpa ut dem för kissturer. Men det är rätt mysigt att sitta hos dem en stund men nu har jag inte tid med det längre.

Ja ett missöde igår var att jag lyckades lägga kvar mobilen i mammas bil, måste alltså åka och hämta upp den vid tillfälle. Tur man har två :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar