onsdag 20 juli 2011

Besök och löpkontroll

Agata är verkligen seg med höglöpet och jag ber till högre makter att vi inte missat det. Hon är totalt ointresserad av hanar, vill bara leka. Idag fick Boy agera löpkontrollant och jo hon var lite mer villig att låta honom nosa rumpa och han fick hoppa upp men sedan var det stopp. Ingen tendens till att vika svans finns heller. Boy är för de som undrar en kastrerad hane men som italienare han är så visar han tydligt när tjejerna är villiga och det känns bättre att använda en kontrollant än att sitta och åka fram och tillbaka med Agata till hennes pojkvän. Vi ska träffa Boy imorgon igen och hoppas på bättre resultat då.

På hemvägen tog vi vägen förbi djuraffären i kopparlunden för att visa upp Agata men tyvärr var den vi sökte på semester, får se om hon är tillbaka när vi har vägarna förbi nästa gång.

Nu ikväll hade vi besök av en gammal bekant som vi känt i många år och med det gemensamma intresset katt. Det var Shiro som stod på dagens tittagenda och det konstaterades återigen att han har DET samt många drag av de gamla friska och sunda linjerna som vi tyvärr kommit ifrån litegrann. Shiro visar bla tydligt drag av vår första crx Masken som hade ett betyligt finare namn och en massa titlar före. Masken född -91 ligger i nionde generation bakom Shiro. Shiro är så härlig och alla blir förtjusta i honom, min kille.

Jag syr också. Igår blev det ett halsband i brunt fuskskinn med guldband och halvstrypskedja och under veckna har jag sytt en drös med koppelreflexer. Bilder kommer när jag lyckas hinn fota allt i dagsljus. Har inte fått hem någon mudd ännu men hoppas på att hinna fixa det inom kort så overallerna blir färdiga. Jag ska även ta och sy lite tröjor, de är ju typ som overall utan bakben och kortare framben. Passar bra när det är kyligt men inte jättekallt eller om de ska ligga i bilen en stund under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar