söndag 12 december 2010

Tråkig jag är

Det går långt mellan uppdateringarna men det beror på att det är mkt som händer och datorn har inte första prio iaf inte vad gäller roliga saker. Har en hel del skolarbete att göra, jag har fått hoppa in extra på jobbet och så tar ju de underbara fyrbenta sin tid. Kort rapport från veckan då.

I måndags och tisdags var det skolarbete som gällde men på tisdagskvällen var jag faktiskt bjuden på julbord med jobbet. Syrran fixade hår och smink och bild kommer, hon är så duktig min syster. I onsdags var det mer skolarbete med uppsatsen som jag och en skolkamrat skriver. Vi fick en del gjort och den kommer bi klar i tid som det ser ut och då får jag kanske vara ledig under julen :) yay!!!! På torsdagen var det mer skola och även ett kort inhopp på jobbet och fredagen var jobb som vanligt. Däremellan har Vera blivit allt mer hemtam och hon hittar på en massa bus med Moon, de kan verkligen låta som en hel elefantpatrull när de far fram. Belle vill gärna vara med men Vera är inte helt bekväm med att busa med Belle än men det kommer.

Veckans usch var Moon som ibland är dummare än dum. Hon har vid flera tillfällen hoppat ner i toalettstolen när man öppnat för att göra sitt. Toalettblöt katt är inte trevligt alls oavsett så hon fick ett bad här vilket hon inte gillade men enligt mig var det ett måste.

Belle som för det mesta är underbar har under veckan kissat i sängen vid iaf två tillfällen, varför vet jag inte för det har hänt när vi varit hemma och hon har varit nyrastad. En teori är att hon stimmar upp sig och inte kan hålla sig, det beror ju troligen på att det inte blir någon direkt motion ute när det är så kallt. Vi försöker passa på när det är ok men det märks att de föredrar att göra sitt och komma in. Lena får väldigt lätt köldkramp så det är lite jobbigt. Har tittat på skor men jag känner mig tveksam till många konstruktioner. Jag har en idé men jag ska prata lite med en person om den innan jag avslöjar mer.

Ska även ta och sy nya värmetäcken, som det ser ut får jag använda det ljuslila vindtyget, tur är att det inte skär sig allt för mkt mot hundarna. Belle passar ju typ i allt men Lena blir så blek fast det kanske inte gör så mkt. Till foder har jag en del pälstyg som jag ska testa och hoppas på att det räcker, ska plocka fram och trixa lite så får vi se hur det bli. Ska även försöka sticka små mössor till dem.

Nu ska vi ut och och sen måste jag och handla lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar