lördag 18 januari 2014

Lite blandat

Nu har jag äntligen fått hem stamtavlorna, visade sig att SKK hade skrivit ner fel telefonnummer så smset med kollinr osv kom till fel. Tydligen blev min nia en tvåa. Jaja ingen skada skedd nu är pappren på rätt plats och kullen finns utlagd på SKKs sida köpahund.se  http://www.skk.se/kopahund/hundraser-valpkullar/italiensk-vinthund/?show=ad&adid=888904475

Idag är det lugnt här hemma, jag passar på att städa när valparna sover. Inte så lätt att hålla på när de är vakna och far runt fötterna hela tiden. Imorgon blir det besök igen :)

Valparna har lärt sig hur mysigt det är i soffan och ta alla chanser att få komma upp och mysa bland filtarna. Fotade lite idag, dock med telefonen så bilderna är lite si och så i kvalité.






Det är något speciellt med italienarvalpar och mysiga platser, det är som om de dras magnetiskt till filtar soffor och sängar :) men det är också charmen tycker jag. För mig är det självklart att hundarna får vara i soffan. Nu får mina även vara i sängen, skulle faktiskt inte kunna sova utan Lena och Dori i sängen.

Lena och Dori är inte så imponerade över vädret, det är kallt och snöigt. Idag var det något bättre, alltid något. Men vi längtar redan till våren trots att snön nyss kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar