onsdag 10 juli 2013

Semester

Jag har nu haft semester sedan i fredags, en mycket efterlängtad sådan. Dagarna är fokuserade till stor del på att låta Dorika promenera. Men lite annat hinns med också. Under helgen höll vi oss hemma eftersom Power Meet var i stan. Det var lugnt och skönt och flera underbara promenader hann vi med.

Igår tisdag träffade vi Anna och hennes gäng samt Suvi med Boy, Movitz och Tails. Vi åkte till Önsta hagen så hundarna fick röra på sig. Dorika fick såklart inte springa utan hon satt fast i sele och flexikoppel. Fungerade utmärkt. Vi lunch lämnade jag Anna och Suvi för att åka vidare, åkte till syster ysters jobb och fick håret klippt och sen åt vi lunch tillsammans.

Idag regnade det för första gången sedan semestern började. Suvi och jag passade på att göra lite ärenden när det ändå var tråkväder :)

Imorgon är det städ och tvättdag. Sådana behövs också :)

På fredag lurar jag på att åka en sväng till Belles semesterhem i Otterbäcken. Det är bla Riddarvecka i Hova vilket kan vara trevligt att besöka. Träffa Belle är ju också en bonus, vi har ju inte setts på en månad.

En bild på Dorika som Suvi fixade till min FB sida :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar