onsdag 8 maj 2013

Nya Dorika bilder

Idag var det dags att byta bandage men det blev så att bandaget togs bort och inget nytt sattes på. Känns lite läskigt men det värsta är att det blev problem. Hennes tröja är för kort och skon ramlar av. Tratt eller krage funkar inte så imorgon ska jag sy en "bolero" åt henne som ska skydda stygnen. Dagens minus var att de lovade att fixa Dorika först eftersom jag hade lite bråttom. 5 timmar tog det trots att de lovade att fixa det fort. Väldigt tråkigt där satt jag i väntrummet hela tiden och ingen upplyste mig om att det skulle ta sån tid. Jag frågade flera gånger och fick till svar att det är snart frdigt, vänta lite. Men men. Dagens plus är att veterinären tycker att allt ser fint ut. Den 17:e ska vi tillbaka och plocka stygnen.

Lite bilder

Här är röntgeplåten som togs efter operation.

och den andra

Dorika idag på vägen hem med tratt tröja och en sko som bara ramlar av.

Puss matte
Man ser reda på håll hur stort och långt de öppnade hennes ben.

Lite närmare titt på benet

och en till
 
 
Dorika är vid gott mod, hon är pigg, äter bra och vill gärna hoppa och springa omkring men det går ju inte. Det är vila i minst 7v till som gäller. Vi tar en dag i taget så ska det nog gå bra. Tack för allt stöd som Dorika får från alla håll.

Så fort hennes "bolero" är färdigsydd kommer det bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar