måndag 17 september 2012

Tiden går

jag är dålig på att ha kameran framme får jag erkänna men lite bilder har det blivit och jag ska försöka få in dem i datorn imorgon.

Valparna är med i det vardagliga livet, vi tar korta promenader, busar ute, åker bil och ensamhetstränas. En gång om dagen tar jag ut Lena och Belle på en egen tur och då är valparna hemma. De är så duktiga, säger inget och sover mest. I början gick vi ut kanske 2minuter och jag filmade valparna. Nu kan vi vara ute ca 30min utan problem vilket är skönt för både Belle och Lena behöver en ordentlig promenad per dag.

Daisuke (Scooby) har inte hittat ett hem än, en del förfrågningar har kommit men inget som har blivit något. Han är en härlig kille och ett passande hem kommer att dyka upp bara i väntar. Jag har inte direkt bråttom, han får samma träning som tjejerna och är en lika stor del av familjen som dem. Han har hittat sin favoritplats i soffan. I mitt knä under datorn (som jag har på ett typ laptopbord), där pressar han sig in. Han är för söt.

Vi har också haft en del besök från rasintressenter, ska bli intressant om någon av dessa blir med italienare i framtiden :) Lena och Belle är iaf superduktiga på att charma alla som kommer hit.

Nu i veckan är det dags för spruta nummer två för valparna och på lördag fyller de 12 veckor. På lördag är det 22 september och förutom att valparna fyller 12 veckor så fyller B-kullen 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Ja så fort tiden går.

Nu sover de små gott här i soffan så jag ska lura med mig Belle och Lena ut tror jag och hoppas på att det inte regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar