söndag 18 september 2011

Helgen är avklarad

Nu är helgen inne på sista andetaget och det är skönt. Fredagen blev det inte mycket med, åktepå en hemsk rinnsnuva som fick hela mig att känna mig jättesjuk. Men tack vare vila under fredagen och en hyffsat god nattsömn till lördagen har jag stått på benen hela helgen.

Under helgen fick Lena och Belle var hos Eva och Johan samt deras Raija. Belle har haft jättekul och fått busa både med Raija och en grannhund. De var så nöjda när de kom hem så de har nog haft en helt underbar helg ur hundsynpunkt.

Agata har under både lördagen och söndagen haft sällskap av Suvi och delar av helgen även av Boy (italienare). Hon har nog njutit lite av ensamtiden men hon var också väldigt glad när Lena och Belle kom hem igen.

Jag själv då, jo jag har tillbringat dagarna i Eskilstuna på MSKs kattutställning. Igår lördag jobbade jag bara och fick bära ragdoll, birma, och sibirer. Inga skogisar eller maine cooner, saknade dem lite. Eftersom det var en assistenburen utställning var vi två assistenter per domare och vi fick springa som idioter för att bära alla katter. Tack och lov var det bara en panel på lördagen eftersom det enbart ställdes kat II så vi var hemma lite efter sex på kvällen. Blev en promenad och en nattkiss med Agata innan jag ramlade i säng och sov gott hela natten. I panelen fick jag bla bära en helt gudomlig ragdoll, han låg på rygg och han gosade och höll på. Så kul med sådana katter.

Idag söndag både jobbade jag som assisten och så hade vi med fyra katter. Jag fick idag jobba för en annan domare som för mig var helt ny, kan iaf inte minnas att jag jobbat för henne tidigare. Det gick iaf jättebra och dagen rullade på bra. För våra katters del då. Ashton hade konkurrens men vann och fick sitt sista certifikat och är numera IC (Internationell champion). Vera och Moon var ensamma och fick även de varsitt certifikat, deras första. Vera och Moon ska nu anmälas till några fler utställningar och så satsar vi på att Vera blir champion innan hon ska paras. Shiro är ju bara bebis men han fick sitt excellent precis som han skulle :) På det hela taget en lyckad helg, alla katterna fick vad de skulle.

Mina fötter är väldigt trötta efter den här helgen, glömde stegräknaren båda dagarna men vi har nog avverkat många meter under helgen. Vill helst inte gå en meter till på ett tag nu. En liten rolig sak med helgen var att båda dagarna fick jag en liten present av de domare jag jobbat för, en liten trevlig gest tycker jag. På lördagen fick jag en lite chokladkaka och idag ett jättegulligt mobilsmycke (kattmotiv såklart). Ni ikväll blir det inte många knop och sängen lockar, imorgon ska jag få upp valplådan, skulle ha fixat det i fredags men mådde så dåligt att det inte blev av. Mår dock bra nu och hoppas jag slipper ett bakslag när jag slappnar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar