måndag 9 maj 2011

Norge

Helgen tillbringades i Norge på LIRAKs kattutställning. Vi åkte från Västerås vid lunch och resan till Norge gick bra, jag fick köra en del med husvagnen och det var en ny erfarenhet. Ashton bestämde sig för att hos mig skulle man sova båda nätterna och första natten var hemsk då fröken råkade löpa och hade bestämt sig för att använda mig som bitobjekt. Hon låg och pussade och bet på mig minst halva natten av och till. Andra natten var lugnare på den fronten.

Dag ett i Norge gick jag assistent hos en domare som jag inte tror att jag gått hos förut. Med kritiken perfect för min prestation som assistent känns det ju väldigt bra. Vi fick god lunch och det fanns mängder av "farliga" efterrätter. Panelen gick supersmidigt och jag hade bara supertrevliga katter. Jag hade bla förmånen att få bära exoticpojken Mandy som man kan läsa mer om här http://ulvus.bloggplatsen.se/ . Mandys ena ägare/uppfödare är en gammal bekant Lisbeth Högman som jag lärde känna när jag höll på med marsvin. Lisbeth tog bla över mina sista marsvin. I helgen var det dock Mandys andra ägare/uppfödare Marina som var där med Mandy själv och hans fina vän Clint som blev IC på lördagen och tog sitt första CAGCIB på söndagen.

På söndagen fick jag gå för Maud som jag gått för så många att det inte går att räkna, det är väldigt trevligt att veta precis vad domaren vill och när. En annan fördel med Maud är att man får känna på katterna redan i grundbedömningen även om det är bära själv utställning. En minnesvärd liten kisse var en liten birma som var sååå fin och han hade ett temperament att dö för så att säga.

Hemresan gick bra och jag landade hemma typ halv två på natten och då hade jag hunnit hämta hundarna hos Eva (TACK Eva för hundvakten) och så hade vi lämnat av husvagnen.

Har jag glömt något??? Ja kanske att vi köpte en katt!!!!!!

Tillåt mig att presentera Damon som i stamtavlan heter Storåslids Cornish Damon och han är en CRX w 62.




Damon är ett impulsköp då vi absolut inte skulle ha en hane men han har DET och en superintressant samt gammal frisk och beprövad stam precis vad vi behöver. Våra första cornishar Xtra och Masken som i stamtavlan har en drös titlar och finare namn ligger bakom honom. Både Xtra och Masken var födda -92 och ligger endast i 9 generation bakom lillkillen. Efter Xtra och Masken finns tre generationer nattsmygare och även om det inte syns i stamtavlan syns det på honom och vi vet att de finns där. På pappans sida finns en del nyare blod så gammalt med nytt. Han är en snygging även om jag som detaljmänniska gärna skulle vilja ha några extra mm här och där :) Damon ska blodgrupperas snarast men hans pappa är av B-blod.

Damon är en dröm, jag har önskat mig en vit cornish i minst 15 år och förra året när Moons vita bror födddes var jag så ledsen över att han var en hane då vi skulle behålla en hona men nu har jag en egen viting :) just nu tycker han att allt är superäckligt och inte alls kul. Hundarna är superglada och vill bara hälsa men det får vänta. Just nu har jag satt upp en grind så han först kan bekanta sig med de andra katterna och sen hundarna.

Mer om Damon eller vad han nu ska kallas kommer.

1 kommentar:

  1. Michelle! Mandy hälsar att han gärna träffar dig igen<3<3<3 Lycka till med "Impulsköpet". Han ser härlig ut<3

    //Marina, Clint & Mandy

    SvaraRadera