torsdag 14 oktober 2010

Senaste dagarna

Ja veckan har rullat på och en del har vi hunnit med. Dels har Belle fått sin 12-veckorsspruta, det var inte kul alls enligt henne men godiset efteråt var mycket uppskattat. Hos veterinären fick vi även ett valpset från Hills med lite mat både torr och blöt samt infohäfte och måttkopp. Kul att få något till sin valp bara sådär. Belle har även haft ett par piraya dagar, hon har tuggat på ALLT känns det som, framförallt när hon är trött och inte vill sova. Agata och jag har haft lite egentid också, man får passa på när Belle är trött och göra saker med Agata. Lena hon är inte särskilt intresserad i annat än att mysa med mig just nu, misstänker att hon är på väg in i skendräktighet.

Har lagt ut lite saker på tradera också, hade två stickade koftor som är så fina men jag gillar inte hur de sitter på hundarna så ryker. Hade även ett skinntäcke (äkta skinn) som inte passar, det är snyggt och fräscht trots att det är använt en del. Halsbandet som blev över av de två jag sydde till Belle åkte också ut. Funderar på att lägga ut nån korg också och kanske lite kläder som jag plockat ihop. Ibland köper man kläder som man aldrig använder eller använder typ en gång och sedan aldrig igen. Brukar försöka rensa med jämna mellanrum så att jag slipper ha en massa sådana kläder i garderoben och så försöker jag alltid att tänka två gånger innan jag köper något nytt.

Idag har det blåst, kändes av och till som stormvarning och det var definitvit inte populärt. Det medförde att det bara blev kortare promenader idag trist nog. Det verkar ha lugnat sig lite nu så kanske vi kan gå lite längre på nattkissen.

Imorgon kommer förhoppningsvis min nya spis, han som ska installera den skulle ringa imorgon bitti och antingen komma på morgonen eller bestämma en annan tid (då måndag hoppas jag). vore så skönt att få hem en ny spis då den gamla bara blir sämre och sämre. Det är bara en platta som fungerar ok och ugnen. Imorgon är det lite jobb också som vanligt på fredagarna. I helgen ska jag typ plugga och på söndag kommer troligen syrran. Nästa vecka ska Peggy (bilen) besiktigas och pappa och Fredrik ska kolla igenom henne innan, hoppas verkligen att allt verkar ok så hon går igenom utan några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar